عکس‌های چوبی هگزاگون یا شش ضلعی ما یکی از محبوب‌ترین محصولات چوبیت هستند. به دلیل شکل خاص این عکس‌های چوبی، انتخاب تصویری که به صورت مناسب روی آن‌ها جای بگیرد نیاز به کمی دقت دارد. اما اصلاً نگران نباشید! همه آنچه که باید به آن توجه کنید را من در این پست وبلاگ برایتان می‌گویم.

عکس‌های چوبی هگزاگون

عکس‌های هگزاگون ما در دو سایز ۲۰×۲۰ و ۳۰×۳۰ سانتی‌متر ارائه می‌شوند که این ابعاد نشان دهنده فاصله نقطه‌های مقابل هم در این نوع از عکس‌های چوبی است. اگرچه عکس‌های هگزاگون هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی ارائه می‌شوند اما در این پست، من از حالت افقی برای شرح موضوع استفاده کرده‌ام.

آیا عکس من برای هگزاگون مناسب است؟

انتخاب عکس مناسب برای جای گرفتن روی یک عکس چوبی شش ضلعی ممکن است کمی دشوار به نظر برسد ولی کافی است توجه کنید که به طور معمول عکس‌های مربعی برای هگزاگون‌ها انتخاب بهتری هستند، چرا که به خوبی درون این شکل جای می‌گیرند و معمولاً بخش کمتری از تصویر از دست می‌رود. اگر عکس مربعی ندارید هم جای نگرانی نیست؛ ما همیشه برای کار کردن روی عکس‌هایی که به ما می‌دهید در کنارتان هستیم و البته خود شما می‌توانید در صفحه عکس چوبی موردنظرتان، عکس را آپلود کرده و با استفاده از ابزار آنلاین ما، کراپ (Crop) یا بُرش مناسب را برای آن انتخاب کنید.

حالا می‌خواهم با استفاده از یک مثال تصویری، منظورم از انتخاب برش مناسب را به شما نشان دهم.

من از تصویر این زوج خوشبخت برای نشان دادن اینکه دقیقاً چه بخشی از یک عکس برای چاپ بریده و انتخاب می‌شود استفاده می‌کنم. واضح است که بخشی از بالا و پایین تصویر با چاپ کردن آن به صورت هگزاگون حذف می‌شود.

این تصویر نشان می‌دهد که عکس به چه صورت بریده خواهد شد.
محصول نهایی

همانطور که می‌بینید، سوژه‌های عکس ما هنوز داخل کادر هستند و هرچند بخشی از تصویر پس از برش از دست خواهد رفت اما مطمئناً این عکس برای چاپ به صورت یک عکس چوبی شش ضلعی مناسب است. حالا بیایید عکسی که ممکن است برای یک هگزاگون مناسب نباشد را امتحان کنیم.

عکس‌های دسته‌جمعی مانند این مثال که سوژه‌های آن به سختی درون کادر جا شده‌اند می‌توانند مشکل‌ساز شوند. اگر بخواهیم سطح یک شش ضلعی را پوشش دهیم پس از برش، بعضی از افراد به ناچار از کادر خارج می‌شوند.

همانطور که می‌بینید، نمی‌توانیم کل سطح هگزاگون را پوشش دهیم و در عین حال همه افراد را داخل کادر نگه داریم. البته همیشه این گزینه که به بالا و پایین تصویر فضای خالی اضافه کنیم وجود دارد، اما در مورد این عکس با این کار هم مشکل تاحدی پابرجاست.

در اینجا لبه‌های عکس با گوشه‌های راست و چپ هگزاگون مماس شده‌اند اما همچنان نمی‌توانیم همه را به خوبی درون تصویر جای دهیم و هنوز قسمتی از چهره یکی از دوستان از کادر بیرون مانده است.

هنوز مطمئن نیستم

وقتی شک دارید، عکستان را به صورت یک مربع برش دهید. اگر خوش‌شانس باشید و عکس شما به خوبی درون آن مربع جای بگیرد، به احتمال زیاد عکستان برای چاپ به صورت شش ضلعی هم مناسب خواهد بود. علاوه بر ابزار موجود در وب‌سایت ما که پس از انتخاب عکس در صفحه هگزاگون‌ها به شما نمایش داده می‌شود، ابزارهای آنلاینی هم مانند imageresize.org برای برش دادن عکس‌ها وجود دارند. البته اگر همچنان در مورد عکس خود مطمئن نیستید، خوشحال می‌شویم که به صورت رایگان عکستان را برش دهیم و پیش‌نمایش آن را برایتان ارسال کنیم. کافی است با بخش ارتباط با مشتریان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

تکنولوژی وارد می‌شود!

اگر اهل کار با فوتوشاپ هستید، یک راه ساده برایتان دارم.

برای نمایش بزرگتر کلیک کنید و سپس تصویر را دانلود نمایید.
برای نمایش بزرگتر کلیک کنید و سپس تصویر را دانلود نمایید.

اگر در فوتوشاپ، یکی از این دو تصویر را در بالای لایه عکستان قرار دهید و Layer Blending Mode را روی Multiply بگذارید، می‌توانید دید خوبی از چگونگی نمایش عکستان روی یک عکس چوبی هگزاگون به دست آورید.

و بله، دلیل مهمی برای قرمز بودن تصویر شش ضلعی دوم وجود دارد، اینکه من عاشق رنگ قرمز هستم!